שישה שלבים בסיסים בתהליך בניית אתרים

אם החלטתם שהגיע הזמן להשיק אתר שילווה את בית העסק שלכם, כנראה שהגעתם להחלטה נכונה וחשובה. אך כפי "שרומא לא נבנתה ביום אחד", יש להבין שבאותה מידה בניית אתרים הינה תהליך ממושך הכולל מספר שלבים בסיסים. בכל שלב יתווספו על פי רוב תתי שלבים, וזאת על פי ייחודו של כל אתר ואתר. ישנן אמנם חברות מקצועיות המתמחות במתן שירות של בניית אתרים, אך כבעל עסק חשוב לדעת מהם השלבים הצפויים בדרך, ולהיות מעורב בכל אחד מהם במידת האפשר. ששת השלבים קשורים זה בזה, ובנויים כך שכל שלב מהווה בסיס לשלב שבא לאחריו.

שלב ראשון- אפיון האתר

זהו שלב ממושך ומורכב, בו רצוי שבעל העסק יכתיב את הטון, לצד מידת הקשבה למומחי תחום בניית אתרים. בתהליך זה מורכבת תוכנית מפורטת עם קווים מנחים שילוו את אנשי המקצוע בתהליך הקמת האתר. בחלק זה יקבע חזון האתר, המטרות, היעדים וכדומה.

שלב שני- סקיצה ויזואלית

מתוך אפיון האתר יוקשו האפיונים החזותיים שישקפו בצורה הטובה ביותר את האתר המסחרי. בשלב זה ההחלטות יתמקדו באלמנטים כגון; מספר העמודים ותוכנם, היחס בין תמונה לתוכן בכל עמוד ועמוד, הצבעים שילוו את האתר ועוד. תכתיבים אלה יהיו תוכנית העבודה למעצבים ולמתכנתים בתהליך בניית אתרים.

שלב שלישי- בניית האתר

בשלב זה נכנסים לפעולה המתכנתים, המעצבים הגרפיים ואנשי התוכן. מטרתם של המתכנתים היא בניית אתרים באמצעות פלטפורמות התואמות את שלב הסקיצה. אנשי התוכן יוצקים את התכנים בחשיבה משותפת עם בעל העסק.

שלב רביעי- הרצה ראשונית לאתר

שלב זה מתבקש לצורך מניעת תקלות עתידיות כאשר האתר יעלה לאוויר. המטרה היא "להריץ" את האתר מול קבוצת ביקורת, אשר עשויה להציף בעיות שנוצרות באופן טבעי בכל תהליך של בניית אתרים.

שלב חמישי- קישור האתר לדומיין

שלב זה הוא שלב "ההוצאה לאור", ובו נפתח האתר לרשת באמצעות קישורו לכתובת דומיין. כאן נכנסת עין הציבור לתמונה, ומכאן מתחיל תהליך בקרה הבוחן את ארבעת השלבים שנעשו עד כה. רצוי ששלב זה יעשה במקביל לשלב השישי.

שלב שישי- קידום אתרים ורפלקציה

בשל העובדה שהרשת מוצפת באינספור אתרים בכל תחום נכנסו בשנים האחרונות אנשי מקצוע חיוניים בתחום של קידום אתרים. המטרה היא להבליט את האתר ולהביאו למקומות הראשונים במנועי החיפוש. זהו שלב הכרחי, ולרוב ללא השקעה בתחום זה תהליך הבנייה עלול להפוך לחסר ערך.